دانلود کتاب
دانلود رمان | میهن بوک منبع رمان های رایگان جدید و عاشقانه
دانلود کتاب
نرم افزار دانشنامه امام حسین(علیه السلام)

بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود نرم افزار دانشنامه امام حسین(علیه السلام)

| اندروید |

نرم افزار دانشنامه امام حسین(علیه السلام)
با سعی و تلاش بی وقفه کارشناسان بخش نرم افزار موبایل مرکز‌ تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان این بار نرم افزار موبایل دانشنامه‌ امام حسین(علیه السلام) جهت افزایش سطح معرفت و استفاده کاربران محترم در مورد امام حسین(علیه السلام) تولید گشت.

در بخشی از این نرم افزار آداب زیارت بیان شده است و در قسمتی دیگر متن رمان دانشنامه امام حسین(علیه السلام) به تمامه در اختیار کاربران گرامی قرار رفته است.

توضیح مختصر درباره مجموعه چهاده جلدی دانشنامه امام حسین(علیه السلام)

 

مولفان و نویسندگان این اثر طی 10 سال کار پژوهشی، تمامی منابع تاریخی و حدیثی در این زمینه را بررسی کرده و مناسب‌ترین متون را برگزیده‌اند.
گزینش و عرضه این متن‌ها، با توجه به قواعد معمول در فقه‌الحدیث و نقد متون تاریخی صورت گرفته است و در مقام رد و اثبات نقل قول‌ها و آرای مورخان، از تناظر و تعاضد مضمونی متن‌ها و اعتبار و کهن بودن منابع و نیز سنجش با عقل سنت و مسلمات تاریخی استفاده شده است.
بر همین اساس، نکته‌های سودمند در جایگاه خودشان و مرتبط با فصل‌ها و متون قرار گرفته‌اند تا خواننده به تحلیلی جامع، همه سویه و مستند دست یابد. هدف از بازگویی بیشتر این بیان‌ها، پاسخگویی شبهات و نمایاندن تحریفات بوده است. «دانش‌نامه امام حسین(علیه السلام) » از پانزده بخش و 138 فصل تشکیل شده است.
بخش نخست به زندگی خانوادگی سیدالشهدا(علیه السلام)می پردازد.به موضوعاتی نظیر تولد، نام‌گذاری، ویژگی‌های ظاهری، پرورش، ازدواج و شمار فرزندان ایشان در شش فصل و…

فضیلت‌ها و ویژگی‌های امام حسین(علیه السلام) موضوع بخش دوم است که نخست به ملاک انتخاب گزارش‌های مربوط به فضایل امام حسین(علیه السلام) و مهم‌ترین کمالات مشترک میان امامان(ع) و بارزترین ویژگی‌های سیدالشهدا(علیه السلام) اشاره می‌کند و سپس به تفصیل، فضایل مشترک میان ایشان و سایر اهل بیت(ع)،‌ مکارم اخلاق، ویژگی‌های عبادی و شماری از کرامات ایشان را در شش فصل ارایه می‌کند.

در ابتدای بخش سوم، امامت به عنوان منصبی الهی در ادامه منصب نبوت شمرده و سپس دلایل امامت امام‌حسین(علیه السلام) و فرزندانش گزارش می‌شود که با رهنمودهای خداوند و روایاتی از پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) و سایر امامان(علیهم السلام) درباره امامت سالار شهیدان(علیه السلام) و استمرار امامت در نسل ایشان همراه شده است.
احادیث این بخش به دلیل آن که اعتقادی شمرده می‌شوند، از نظر سند ارزیابی شده‌ و احادیثی که از اعتبار کافی برخوردار نبوده‌اند، تنها به عنوان موید در کنار احادیث معتبر قرار گرفته‌اند.

بررسی زندگی امام حسین(علیه السلام) پس از پیامبر(ص) تا شهادت پدرشان همراه تحلیلی از زندگی ایشان در این دوران یعنی از هفت‌سالگی تا چهل سالگی، موضوع فصل چهارم است.نکات قابل توجه از زندگی ایشان در این مقطع از تاریخ اسلام، از دیگر مطالب این فصل به شمار می‌آیند.

بخش پنجم این اثر با عنوان «امام حسین(علیه السلام) پس از شهادت پدر تا قیام عاشورا» به تبیین این مقطع از تاریخ زندگی امام حسین(علیه السلام) (40 61 ق) که بخشی از آن مقارن با امامت برادرشان امام حسن(علیه السلام) بود، می‌پردازد و در این راستا سه موضوع مهم «رفتارشناسی امام(علیه السلام) در دوران امامت برادر»، «موضع‌گیری‌های ایشان در برابر حکومت معاویه» و «ولایت عهدی یزید» بررسی می‌شوند.

در آغاز بخش ششم که به موضوع خبر دادن پیشاپیش از شهادت امام حسین(علیه السلام)می‌پردازد، به قطعیت صدور روایات پیشگویی شهادت امام حسین (ع) اشاره شده و توضیح داده می‌شود که مقدر بودن شهادت ایشان و پیشگویی آن، منافاتی با اراده و اختیار انسان ندارد. این پیشگویی‌ها در چهار فصل گزارش شده‌‌اند.

خروج امام حسین(علیه السلام) از مدینه تا رسیدن به کربلا همراه تحلیلی به‌نسبت جامع درباره علل قیام امام حسین(علیه السلام) موضوع بخش هفتم است که بررسی مسایل مهمی نظیر امتناع امام(علیه السلام) از بیعت با یزید، فعالیت‌های ایشان در مکه، اعزام مسلم به عنوان نماینده خود به کوفه، پیشنهادهای مختلف به امام (علیه السلام) مبنی بر نرفتن به کوفه و حرکت امام (علیه السلام) به سوی کربلا، گزارش شده‌اند.

رسیدن امام حسین(علیه السلام) به کربلا تا شهادت ایشان، موضوعی است که در بخش هشتم بررسی می‌شود و به متون مربوط به حادثه جانگداز عاشورا از آغاز ورود امام حسین(ع) به کربلا تا شهادت یاران، فرزندان، برادران، فرزندان برادر، فرزندان خواهر، فرزندان عمو و سرانجام شهادت خود ایشان می‌پردازد.

بخش نهم، بازگو کننده وقایع پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) است، حوادثی که در کربلا به وقوع پیوست و در منابع معتبر گزارش شده است. این بخش وقایعی نظیر چگونگی دفن شهدا، سرنوشت سرهای مقدس شهدا و کراماتی که از سر مقدس سیدالشهدا(علیه السلام) دیده شد، چگونگی حرکت خاندان اباعبدالله (علیه السلام) از کربلا به کوفه و از کوفه تا شام و بازگشت آنها از شام به مدینه را دربر می‌گیرد.

بخش دهم بیان‌گر بازتاب شهادت امام حسین(علیه السلام) و فرجام کسانی است که در کشتن ایشان و یارانشان نقش داشتند، در آغاز این بخش، تحلیلی درباره بازتاب‌های اجتماعی و آثار تکوینی واقعه عاشورا و نیز چهار جنبشی که تحت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم امواج سیاسی و اجتماعی این واقعه تا ده سال پس از آن پدید آمد، ارایه می‌شود.
سپس متن گزارش‌های مربوط به بازتاب شهادت سیدالشهدا و یارانش در میان شخصیت‌های برجسته آن روز جهان اسلام، در میان جنایتکاران و خانواده‌های آنها، در جامعه عراق و حجاز و حتی در میان غیرمسلمانان، در پنج فصل مطرح می‌شود. فصل ششم این بخش نیز به تبیین سرنوشت شوم کسانی که در این حادثه نقش داشتند و نیز مردمی که از یاری کردن امام (علیه السلام) سرباز زدند، می‌پردازد.
نرم افزار دانشنامه ی امام حسین علیه السلام + ماه محرم

عزاداری و گریه برای امام حسین(علیه السلام) نیز موضوع یکی از بخش‌های این دانشنامه قرار گرفته است. این بخش با تحلیلی بسیار مهم از فلسفه عزاداری، ویژگی‌های مجالس عزاداری هد‌فمند و آسیب‌شناسی عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) آغاز می‌شود و سپس به مباحثی نظیر توصیه به عزداری سیدالشهدا(ع)، نخستین عزاداران، سیر تاریخی عزاداری حسینی، آداب عزاداری در روز عاشورا، تشویق به گریستن و اظهار حزن برای امام حسین(علیه السلام)، گریه پیامبران و اهل بیت(علیه السلام) و موجودات عالم بر امام حسین(علیه السلام) در چهار فصل می‌پردازد.

بخش دوازدهم نمونه مرثیه‌‌هایی که در سوگ امام حسین(علیه السلام) و یارانش سروده شده‌اند را با دسته‌بندی محتوایی اشعاری که در طول چهارده قرن در رثای سیدالشهدا(ع) و یارانش سروده شده‌اند، بررسی می‌کند و با ارایه مقاله‌ای تحلیلی، تحولات شعر عاشورایی و فراز و فرود آن را واکاوی می‌کند و در ادامه نمونه شعرهایی را که در این باره سروده شده‌‌اند، به ترتیب تاریخی در هفت فصل گزارش می‌دهد.

«زیارت امام حسین(علیه السلام)» موضوع بخش سیزدهم است. این بخش نکات قابل توجهی درباره واژه‌شناسی «زیارت»، ریشه‌یابی آن در فطرت، زیارت زندگان و مردگان از نگاه اسلام، تشویق احادیث اسلامی به زیارت قبور پیامبر خدا(ص) و اهل بیت(علیه السلام)، فضیلت زیارت امام حسین(علیه السلام) و مهم‌ترین آداب و آسیب‌شناسی را بازگو می‌کند و در ادامه احادیث مرتبط با فضایل زیارت قبر سیدالشهدا(علیه السلام) و آثار و برکات آن، هشدار نسبت به ترک آن، حضور فرشتگان و ارواح انبیا و اولیای الهی در مزار ایشان، آداب زیارت و زیارت‌نامه‌‌های مختلف و نایب گرفتن برای زیارت ایشان در شانزده فصل بیان می‌کند.

بخش چهاردهم به توصیف مزار امام حسین(علیه السلام) می‌پردازد و در این راستا پس از تبیین تاریخچه حرم حسینی، احادیثی درباره فضیلت مزار امام حسین(علیه السلام) و برکات تربت مزار ایشان را در سه فصل گزارش می‌کند. عنوان بخش پایانی «حکمت‌های رسیده از امام حسین(علیه السلام)» است که پس از تبیین موضوع و تفسیر معنای «حکمت» در لغت و در قرآن و حدیث، ارایه کننده حکمت‌های منثور و منظومِ نقل شده یا منسوب به ایشان، در زمینه‌های معرفتی، سیاسی، عبادی، اخلاقی عملی، در پنجاه و پنج فصل است.
مجموعه چهارده جلدی «دانشنامه امام حسین(علیه السلام)» به کوشش محمد محمدی‌ری‌شهری و با همکاری سیدمحمود طباطبایی‌نژاد و سید روح‌الله سید‌طبایی با ترجمه عبدالهادی مسعودی، مهدی مهریزی و محمد مرادی از سوی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به دو زبان عربی و فارسی منتشر شده است.

مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان نیز از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که ناشر این مجموعه است و اجازه نشر متن رمان را در این نرم افزار در اختیار مرکز قرار داده است صمیمانه سپاسگذار است.

  • اشتراک گذاری
مشخصات کتاب
  • نام کتاب
    دانشنامه امام حسین علیه السلام
  • منبع تایپ
    موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث
لینک های دانلود
اگر نویسنده این کتاب هستید و درخواست حذف آن را دارید
  • برچسب ها:
کامنت ها

ورود کاربران

  • Shoryaپس فرمت pdfکوو...
  • سوگندسلام لطفا رمان پاورقی زندگی از همین نویسنده بزارید...رمان پاورقی خیلی بهتره از ا...
  • فاطمهمیشه جلد دوم و سومشو برام بفرستین...
  • Elhamسلام و خسته نباشید بابات رمان ولی باید بگم که مارال خیلی خودخواهه و این أدمو عصب...
  • رهاعالی بود از دستش ندید...
  • طراحی سایتتشکر...
  • باربریبا تشکر از سایت خوب ومفیدتون.پیروز و موفق باشید...
  • هاستسپاس از سایت خوب ومفیدتون.پیروز و موفق باشید...
  • طراحی وب سایتبا تشکر و سپاس از سایت خوب ومفیدتون.پیروز و موفق باشید...
  • موناسلام چرا برا من باز نمیشه...
آرشیو نویسندگان
درباره سایت
دانلود کتاب
دانلود رمان: میهن بوک پایگاه معرفی و دانلود بهترین رمان های الکترونیکی PDF , EPUB و صوتی کمیاب رایگان فارسی و خارجی جدید و قدیمی بدون سانسور
آمار سایت
  • 4040 نوشته
  • 389 محصول
  • 843 کامنت
  • 783 کاربر
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " دانلود کتاب " بوده و هر گونه کپی برداری ممنوع میباشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.